Internet :D

HejHej nu har vi nternet :D Skönt.

Idag så har vi vart i sollentuna centrum :)
En av mina presenter jag fick av mamma var en privatkurs på "Make up store".
Blev väldigt nöjd ;P

Här kommer bilderna på vad jag fått..


Trosor och strumpor från Newbody. Fick det av mamma.

Min favorit parfym Puma Animagical. Fick från Mamma.

En skiva från Maj % Stig. ( Mammas farmor och farfar)
Linnen från mamma.
Ett HM-kort.

En Nessersär Med ett läppglans och en ögonskugga från make up store. plus ett presentkort
på Make up store.Från mamma.

Grejorna i..


Idag:

Min sminkning :P <3

Mina Make up store grejor.

Hejdå.


Åker till mamma idag...

HejHej

Idag så åker vi till mamma... Och Fredrik skrev på fb att dom INTE har n[got internet!!!!
Och d[ kommer jag inte att kunna blogga sâ det blir nâg inte sâ mkt uppdatering...

Aja .. \

See Ya


Naglar :D

På måndag så ska jag åka och fixa mina naglar :)
Jag ska ha gelénaglar kanske ska ha någon silverrand. elr nåt.. Vet inte ..
Ska åka dit med Elin och Therese. :)
 
Ha det bra :)

Blev ett kort inlägg!


Stå imot...

Tja

Vet inte om jag har sagt det men jag och elin har börjat med en diet:
Att inte äta godis/Chips (Allt onyttigt ) på vardagar!!!.
Det är väldigt jobbigt.. Anna kom just på att vi hade julgodis i frysen... Och idag är det bara onsdag så det betyder att jag inte får äta det :'(

Så för mig får det bli en jordgubbs-smoothie,´
Det är gott det också ;) Så först från i måndags kväll så åt morottstavar och gurkstavar och doppa i dipp.
Och på dagen så åt vi ju kyckling och pastasallad..

Och sen igår kväll så åt vi typ vvindruvor, banan och manarin.

Vi får äta på kalas och fester, Men INTE äta så mkt...


Tjadå..


Nya grejor:

Här kommer sakerna jag köpte i måndags :D


HM:Tre T-shirts 50 kr/st på rea.

Media markt: En liten hårfön 99kr på rea.

Ginatricot :Ett bas linne 99 kr (Ej rea). Leggins 99kr (ej rea)

Ålhens: Ett dataskydd 99Kr.


Det var det ses.


In the bed

Tjo

Ligger i sängen-

Elon har sovit över här inatt, igår så åt vi massa frukter istället för godis...

Orkar inte blogga nu mn kommer väl några inlägg senare

Seees


DH

Har tagit en liten paus från DH nu. Ska typ fortsätt sen ;)
Har ätit morottstavar,gurkstavar och dipp.

Nu ska jag kolla lite på facbook.

Ses :P


Årets pepparkakshus 2010


Sitter i elins säng. ;)

HejHej

Är hos elin nu.. Idag har vi shoppat och ätit lunch plus fikat.
Kommer bilder imorgon på vad jag köpt :)

Blev lite smått och gott.

Till lunch så var vi nyttiga iaf och åt kyckling och pastasallad.
och sen så tog vi en Jordgubb vitaminboost.. Den var sådär.
Vi åt och fikade på Barista.

Imorgon ska vi varra barnvakt . Kanske ska vara med th innan..


Jag i frdags.. :)



Elin in the house

Tjo fräs alla Johannas bloggläsare!

Nu har jag smitit in på Johannas bloggkonto!

Idag har vi varit och shoppat i Nacka!

Åt lunch och fika på Barista. Gott och nyttigt! Blev pasta och kycklingsallad. Sen till fika blev det en nyttig vitaminboost.

Tror nog att Johanna kommer blogga senare. Vi ska sova hos mig och kolla Desperate Housewives.

PPPPEEEAAAACCCEEE!


Shopping Shopping :D <3

Imorgon så ska jag ooch elin åka och shoppa. :D
Kommer säkert att göra av med allt jag har fått.. haha.

Vi får se om jag hinner göra ett blogginlägg imorgon bitti ;)

GOdnatt


Sötaste Elin och Erica ♥


Things:

Här kommer bildder på det jag fick på julafton ;)


En bärbar dvd-spelare som vi fick av Roger(Annas pappa).
Fotoramen av peter (farbror).
Och min favo Minilaptopen :D


Två Presentkort på H&M. Från mina kusiner och från farmor.
Presentkort på Kicks av anna.
Och gina av farmor.


Och en tröja från inger (annas mamma).¨

Hoppas ni har haft en god jul. ¨

:D


Jul 2010!!

Har fått det här:

*Mini laptop.
* Presentkort på H&M.
*Benvärmare.
*Presentkort på Ginatricot.
*Presentkort på Kicks.
*En Geisha-ask
*En bildskärm elr någonting?? :S

Det var typ det jag fick (av pappas släkt!!) :P

Mest nöjd är jag iaf med min dator :D <3 Som jag fick av min söta pappa.

Pussokram.


Jag tror att det här är min  :P Är inte säker :)

Vi får se om jag hinner lägga in något inlägg imorgon. Ska typ till landet tidigt :( VILL INITE



Dagens låt


Dag 24


Favorit julmat.

Det finns alltid så mkt gott på julbordet. Men min favorit är nog
köttbullar (hemmagjorda), Prinskorv, Potatis, Rödbetssallad och
såklart julskinka. ;) <3

Det är min  favorit mat.

Pussokram :D


God Jul :D

HejHej

Sitter i fotöljen med min nya dator :D Jag har fått en minidator :)
Så snygg :P

Blir nog inte så bra uppdatering idag :P

God Jul


dag 23


Det här får mig att må bra.

Mina bästa kompisar Alida, Therese och Elin får mig att må så himmla bra :D
Skulle må så piss utan dom..

Men ska inte glömma min familj skulle aldrig klara mig utan den...

PuSs


dag 23


Det här får mig att må bra.

Mina bästa kompisar Alida, Therese och Elin får mig att må så himmla bra :D
Skulle må så piss utan dom..

Men ska inte glömma min familj skulle aldrig klara mig utan den...

PuSs


Dag 22



Det här upprör mig.

När folk stirrar på mig. Man liksom "Vad fan glor du på??"
´Det är en sak om det är skämt. Men när någon kollar på ens kläder och man ser att den tänker " Vad fan har du för kläder!!"
liksom "skit i det du"!!

Jag får ha vad för kläder som jag vill!!-


Xoxo Johanna


Dag 20

Försenad dag 20.

Den här månaden.

Den här månaden har gott så jäkla snabbt. Om två dagar så är det licksom julafton
och om en och en halv vecka så är det licksom 2011!!
Kommer licksom när jag, Elin och Thoe var på Ikea och börja köpa julklappar!!
 Det var fett länge sen känns det om...

Puss..


Elin och Wilma i sommras.


Dag 19

Försenad dag 19.

Detta ångrar jag.

Jag ångrar att jag åt så mkt mat när jag var liten. Och små äter lite  typ hela tiden.
Just därför hoppas jag att ni inte begår samma misstag som jag.
Ja, Jag är lite tjock.

puss och Kram ^_^


Julavslutnig :D

Hejhej

Har slutat skolan för det här året idag :)
Vi börjadae 08.30 slutade 10.15
Sen efter det så åkte jag, Elin och Alida hem till käraste Nacka forum. :D
Köpte lite julklappar till mamma och Wilma.
Det ända som är problemet är att jag ångrar mammas present. Men jag tror jag köpar en annan present på mellandagarna. För vi ska inte fira julafton med mamma fören på nyår :)

Sen så var jag och elin och forma (?) våra ögonbryn.
Blev väldigt nöjd :D  Går absolut dit igen.
Sen så köpte jag och elin varsin pincet(?)  :)
Köpte också en "Head Massager" till mig själv :) <3


En silvrig :) <3


Seees


Elin

HejHej sitter hemma hops elin nu :P <3

Vi får se om jag får låna mammas dator sen och skriva några inlägg :)

see ya


Dag 18

Min favoritfödelsedag.

Jag vet inte om jag har haft min favorit dag en.

Hoppas att jag får det nästa år :P <3


Dag 17

Försenad dag 17.

Mitt favoritminne.

Jag har många minnen som jag gillar.

Men här är några av dom:

När jag,Elin och Therese åkte till mörtö. kommer ihåg hur det blåste när vi åkte dit.
Och ännu mer när vi åkte hem!! haha så jäkla roligt nnär elins stol föll ihop :D <3
När vi solade på berget, När den där gubben kom , Blev ju fett rädda.
Nästa år måste vi åka dit igen men sova där också!!


När jag och Elin var på landet (åkersberga) och badade varje dag. Blev jagade av bromsar.
När vi lurade Wima när vi spelade monopol. :)

Har inte så mkt bilder (skriver på mammas dator)

puss och Kram


Dagens låt


Torsdag

Tjo bre  :)

Slutade 13.00 idag.
Sen så åkte jag hem... Gick först in på ´pappas dator sen på min. Fixade spotify.
Fixade lite låtar dit och så :P
Sen när anna kom hem behövde jag hjälpa henne att skotta!.

Det är värsta snökaoset. (snöstorm).
Det har säkert kommit en dm. och det är inet kul. för på aftonbladet/expressen så stog det att det skulle hålla på så här till jul!!!! Fett mkt snö det kommer komma då :(.


Dag 16

Mitt favorit godis.

Jag ÄLSKAR surt godis. Haha


Fett goda och SURA :p

Tips: Ät dom inte när man har munsår elr blåsor. :P



Dagens låt


 Så jäkla skön låt :D <3


Dagens låt


Dag 15

Mina drömmar.

Att ta examen. Flytta hemifrån. Till en lägenhet. Det ska vara en två:a.
Hitta en snygg kille som är snäll och så. Det är ett stort plus om han är rik.
Då flyttar vi in i ett stort hus. Med fin och stor gräsmatta. Hyfsat nära till vattnet.
Få barn vid 23 års åldern.
Resa minst en gång per år.
Ha ett perfekt jobb (vet inte vad jag ska göra än)

Det är min dröm.


Johanna


J*vla bildläxa!!!!

HejHej

Har en bildläxa till imorgon. Man ska rita ett A4-papper så att det säger någonting om sig själv!!
Och inte bara det utan man ska hålla på med massa nyanser!! SÅ jobbigt!!

See Ya


Dag 14

Vad hade jag på mig idag?


En kofta från Zara.
T-Shirt från H&M
Byxor (addidas) Team Sportia.


YEEEEEEEEEEESS!!!!!

jAAAAAAAAAAAA!!!!

NI KAN INTE GISSA VART JAG OCH ELIN SKA DEN
1 NOVEMBER 2011!
ELR???

GISSA VÄL DET!! HAHA

VI SKA PÅ MIN OCH ELINS STÖRSTA IDOL'S KONSERT!!!!!!!!!!
VI SKA NÄMLIGEN PÅ RIANNA'S LOUD TOUR!! SÅ JÄ'LA NICE!!!

I'M SO FUCKING HAPPY!!!



DESUTOM SÅ ÄR PAPPA SÅ SJUKT  GULLIG OCH SNÄLL OCH BETALLAR BILJETTEN I JULKLAPP :P
(men jag hoppas att jag får en kamrera också, men kräver det inte)


Se ya <333


Johanna hissar & Dissar



1. 11 dagar kvar till jul :D

2. Snowracer/ pulkor.

3: Mina bästa kompisar.



1: Snön

2: Slutar skolan TVÅ dagar innan Julafton.

3: När man håller på att byta tider och så.......( daniel)



Hoppas ♥

♥HejHej♥

Idag så har jag inte gjort något speciellt...

Ska måla på nytt nagelack sen och brodera färdigt...

Idag så blir det våfflor till middag gottgott...Blir grädde och sylt på :P *MUMS*





Pussokram


Dag 13

Min vecka.

Idag: Göra klart slöjden.

Tisdag: Ingen barnvakt.Så jag fårse vad som händer istället ?? ;P

Onsdag: Ingen anning faktist...

Torsdag: Fixa lite inför att jag åker till mamma på fredag.

Fredag: Barnvakt. Sen så ska jag typ sova hos mormor... lite B faktist...


Dag 12

I min hand väska


Min handväska.

I min handväska just nu har jag inte spec mkt. Har det här:

En nässersär med mitt smink.
Min plånbok.
Bindhållare (vet inte var det heter)
Läppbalsam

Den brukar vara ful med läxor oxh så men nu har den inget sånt :)


Dag 11

Mina syskon.

Mina syskon heter Wilma och Peter.

Wilma: Bor med henne både hos pappa och mamma. A´lltså hon är min biologiska syrra.
Hon är 9 år och går i tyresö skola samma som jag alltså.
Hon har blont hår och är gullig :P
Älskar henne.

Peter: Han och jag har bara samma mamma. Så jag träffar han varanan vacka.
Han är 17 år. och går i första ring (ska gå i andra).
utbildar sig till snickare.
Älskar han också.


Wilma i sommras. haha inte den sötaste bilden på henne

har ingen bild på datan :P

puss


Dag 10

Det här hade jag på mig idag. (fredags)

Först på dagen så hade jag på mig:

Svarta tjocka leggins från ginatricot
Svart baslinne från ginatricot
och en marinblå rnadig t-shirt från H&M.

Till festen så hade jag på mig:

En röd Tunika, Klänning.


Den röda där.

puss


Dag 09

I mitt skåp i skolan.

I mitt skåp i skolan så är det JÄTTE stökit. MMen ska städa det strax :P haha
Har tuvär inga bilder på mitt katastrof skåp!!
hahah

puss


Dag 07

Mina bästa vänner.

Mina bästa vänner är Therese, Elin och Alida. Jag älskar dom sjukt mkt skulle
 kunna göra allt för dom.
Har typ aldrig bråkat. Isåfall har det vart nåt man har glömt efter en sekund. Hehe
Men kan alltid hitta på roliga saker med dom.


Elin har jag känt ända sen dagis. Vi var bästa vänner då. Kommer ihåg hur vi ståg på berget på dagis och
sjöng "Genom Eld och vatten". Hur busiga vi var, lekte med skaer man inte fick leka med :)
Vi började i samma skola och samma klass. Men någonstans i tvån- trean så gled vi isär. Vet inte varför men något hände... vi pratade knappt elr någonting. Men sen i sexan så började vi chatta på msn och frågade ifall vi skulle göra något. Och det gjorde vi :D. Ända sen då så har vi höllt ihop i vått och torrt :)
Älskar dig <3 <3

Therese började lärde jag känna på sommarlovet innan sexårs. När vi träffades på mammas
jobb. Lekte med dig rätt så ofta efter skoltid :)
När vi gick till video-butiken och köpte godis ;P När vi var hemma hos dig och körde the sims 2.
Men det var först  i sexan som vi fick bra kontakt.
ÄLskar dig <3 <3 <3

Alida lärde jag känna i tvån.tr4ean men vi var typ aldrig
 med varandra efter skolan. kanske en elr två gånger.
Vi fick oxå bättre kontakt i sexan . KOmmer ihåg den dagen på bilden. När du gick loss på min kamrea haha
Älskar dig oxå


Älskar er mest på hela jorden :)



Min helg :P

I fredags så firade jag,Elin, Alida och Therese lilla julafton. ;)
Blev väldigt kul :P
Jag hade ingen kamera med mig och jag tog inga bilder med mobilen så jag tar
några bilder som alida tog  ;)


Jag och Thereese

Alida och Therese
 
Sötaste elin :P

"Miami drink"

Här kommer det jag fick:

En fotkräm från elin , hahah, Ett tvålpaket från thoe och ett halsband från alida :)

och ett bästisarmband från elin :) .

Igår så sovde jag över hos elin (igen :P)
Vi var typ uppe fett länge (1:00 elr nåt)
Vaknade runt elva idag. Chillade lite. Sen vid halv tre så åkte vi hem till mig
 och åkte snowracer ner för berget
och lotsades vara amerikanare. Haha :)

Sen så gick vi in och åt glass och kollade lite på fb. och gjorde liet skaker (hemligstämplat)

See you later 
 


Dagens låt


Dag 06

Min dag.

HejHej

Idag så vaknade jag vi 7:00. Åt frukost (flingor och smörgås). Sen så gick jag och sminkade mig ;)
Åkte till skolan, Skulle ha mött elin men glömde bort. Sry ;(
Första lektionen så var det mentorstid. Sen s hade vi spanska. Alf försökte lära oss nåt nytt (klarade det inte).
Fick tillbaka spanska provet som vi gjorde förra veckan. Där så fick jag 66/90

Efter det så hade vi iaf No, Lunch, matte och Engelska.
Vi fick tillbaka våra No:prov.. Klarade det, men är inte nöjd!! Fick f*n 17/40 det minsta man fick få utan att göra om provet var 15... Klarade det iaf.. Men jag måste skärpa mig i skolan. För dom senaste proven har gått sådär!!.
 
Efter skolan så gick jag till mammas jobb och pluggade typ.
 tränade till engelskan som är på onsdag.

Pussokram johanna


Dag 04 & Dag 05

Vad åt jag idag. (försenad)

Idag (igår) så började jag med Ost-omellet med mjölk. Till lunch så åt jag, min moster, Mina småkusiner (Emil och Elvira), mamma och Wilma våfflor med grädde och sylt, (gottgott). Sen så bakade vi lussebullar.
När våra dom var klara så åt jag en sån :P
Till middag så åt vi på resturang och då åt jag en hamburgare.

Det var min måltid igår :) <3<3


Min släkt.

MIn släkt är inte så speciell..
 
På pappas sida (Närmaste):

Farmor & Farfar.
Faster Nina , Kusin Tuva och ville.
Farbror Peter.

Mammas sida (närmaste):

Mormor & Morfar.
Moster Annica, Kusin Emil och Elvira.
Moster Marie, Kusin Sofie och Tobias.
Morbror Micke, Kusin Jocke och Jeppe.

Sen så har jag ju också mina syskon men dom kommer på " Dag 11" ¨

PussoKram Johanna


Nya katergorier!

Vad tror ni att jag har fixat för några kategorier??

Sv: Jo "Julkalender 2010" och "Winter 2010"

puss


Pizza elr Hamburgare.

HejHej

Skoldagen har varit okej idag. Har inte gjort något speciellt i skolan mer, utan  att vi fick våran lärare att få damp några gånger!!! haha kul varje gång.

Fick åka kominalt hem, Inte kul!!! hahah
Nu är vi iaf hemma. Jag och wilma sitter i soffan och myser lite medans vi väntar på maten ;P
Mamma och fredrik hämtar maten på någon pizzeria. Har iaf bestämt att jag vill ha pizza med mozarella elr så vill jag ha en hamburgartallrik.. ;) *Mums*

Imorgon blir det en tradition med moster,små-kusinerna, wilma och mamma, Julbak :)
Ska försöka ta lite bilder men kan inte lova något ;)

XoXo Johanna


Det här är sant!! Linn kan ingenting!!!!!!!!!!!!
 


Dag 03

Mina föräldrar.

Skulle inte klara mig utan mina föräldrar!!!
Mina föräldrar skilde sig när jag var typ 5 tror jag vet inte riktigt...

Min pappa heter Mathias och är 40 år. Han har svart hår/grått. har ölmage. haha
Älskar han såååååå mkt asså. Han är tillsammans med en tjej som heter Anna. Dom har väl varit ihop i ??? vet faktist inte men ett bra tag :)

Min mamma heter Anneli och är 38 år. Hon har rött/brunt hår.
Älskar hon lika mkt som pappa.Hon  är ihop med en kille som heter Fredrik, Dom ska gifta sig snart.
Önskar henne all lycka.


pappa och jag för MÅNGA år sen.


Min mamma


Dag 02

I mitt rum (hos pappa).

I mitt rum hos min pappa så har jag en 90-Säng. Sen har jag ett skrivbord med min dator på(funkar knappt).
Har också en byrå med mina kläder, På byrån så har jag min tv och så. Färgen på vägarna är blå/turkost typ. Har snetak (är inte bra!!) 

Vad ska jag berätta mer om mitt rum??
Har skrattat mkt i det med mina kompisar och syster.


MIn säng. (lite obäddat)

Mitt skrivbord och min dator.

Min tv, och byrå med mina kläder.

smink, parfymer, deo's och hudkrämer



Dag 01

Om mig.


 Mitt hela namn är Johanna Birgitta Sjöberg. Är inte nöjd med mitt mellannamn, Men min mormor och min farmor heter det i mellannamn. Så jag fick det också. Jag föddes på Södersjukhuset den 27 April 1997. Är alltså 13 år för er som inte har räknat ut det. Jag går i Tyresö Skola och bor ute på Brevik och Upplands väsby.
Jag och min syrra wilma bor varannan vecka hos min pappa och varannan hos min mamma.
På fritiden så är jag med mina kompisar, Är med min familj, vara barnvakt åt två underbara barn och shoppar :D.
Älskar att shoppa med mina kompisar.
Är inte så jätte bra med att uppdatera efter som jag inte har någon dator!!!!
Det ska jag önska mig :)!!!

Det här är jag.





Julkalender

Hittade den här på Elins blogg :) Efter som att jag är en dag efter så blir det
 både "Dag 01" och "Dag 02" idag ;)


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – I mitt rum
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Min släkt
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – I mitt skåp i skolan
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Favorit godis
 Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Favorit julmat
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – I januari..


RSS 2.0